Coyote ten dienste van verkeersveiligheid en van de AWSR

Een nieuwe samenwerking voor meer verkeersveiligheid in Wallonië

Sinds enkele jaren voert Coyote, de leider op het gebied van rijhulpsystemen, acties op en ontwikkelt diensten die gericht zijn op het verbeteren van de veiligheid op onze wegen. Vandaag kondigt Coyote een nieuwe samenwerking aan, dit keer met AWSR, het Waals Agentschap voor Verkeersveiligheid. Deze samenwerking heeft als enige doel de sterfte op onze wegen te verminderen dankzij concrete en effectieve acties voor de Coyote-gemeenschap.

Coyote geeft AWSR-berichten door

AWSR ontwikkelt en implementeert regelmatig bewustmakingscampagnes over verkeersveiligheid voor weggebruikers. Vanaf juni worden AWSR-berichten doorgestuurd naar 1.650.000 leden van de Coyote-gemeenschap in België.

Vincent Hébert, CEO van Coyote Systems Benelux, zegt: "We zijn verheugd met deze samenwerking omdat deze in de richting van het Coyote-verhaal gaat. De herhaling van preventieboodschappen heeft onvermijdelijk invloed op het gedrag van automobilisten en de laatste impactvolle en innovatieve berichten van de AWSR hebben een onmiddellijk effect op onze Coyote-gebruikers. "

Coyote-gegevens zullen worden gebruikt door AWSR

Coyote verzamelt en genereert continu een groot aantal geanonimiseerde rijgedrag gegevens. Coyote deelt vanaf nu specifieke gegevens met het AWSR voor ongevallengevoelige gebieden in het Waalse Gewest, dit gaat dan in het bijzonder over plaatsen en zones waar Coyote-leden het vaakst ongevallen melden.

De AWSR zal deze informatie op haar website kunnen weergeven, via een interactieve kaart, maar zij zullen ook waarschuwingsberichten kunnen versturen naar Coyote-toestellen en via de Coyote-app om automobilisten te waarschuwen wanneer ze gevaarlijke gebieden naderen. Net als andere samenwerkingsverbanden tussen Coyote en officiële instanties, leidt deze samenwerking tot concrete maatregelen om de veiligheid op onze wegen te verbeteren.

Zoals Françoise Guillaume, algemeen directeur van AWSR, opmerkt: "Het is een echte meerwaarde om deze samenwerking te starten. Hierdoor kunnen we niet alleen de Coyote-gemeenschap bewust maken van verkeersveiligheid, maar ook alle andere weggebruikers. De interactieve ongevallenkaart, geproduceerd met behulp van Coyote-gegevens en beschikbaar op onze website, zal ongetwijfeld nuttig zijn om Waalse chauffeurs te waarschuwen voor gevaarlijke gebieden. "

Deze samenwerking tussen Coyote en het Waals Agentschap voor Verkeersveiligheid wordt ook ondersteund door de verantwoordelijke minister, Valerie De Bue: "Ik verwelkom dit nieuwe partnerschap ten behoeve van de verkeersveiligheid van harte. De beste beveiliging is anticipatie. Door deze uitwisseling van informatie en de online info op de AWSR-site, kunnen gebruikers hun gedrag aanpassen en zo onze wegen veiliger maken. Ik hoop dat vergelijkbare partnerschappen kunnen worden ontwikkeld met andere operatororen. "

Vind deze gevaarlijke gebieden via de volgende AWSR-link http://www.tousconcernes.be/carte-des-zones-accidentogenes/

Bénédicte Van Moortel Media Officer, Coyote Systems Benelux
Michael Scholze Woordvoerder, AWSR
Bénédicte Van Moortel Media Officer, Coyote Systems Benelux
Michael Scholze Woordvoerder, AWSR
Over Coyote Systems Benelux

Coyote Systems Benelux is Europees marktleider voor community-rijhulpsystemen. Coyote Systems Benelux is een volwaardig filiaal van Coyote System International, dat werd opgericht in Frankrijk in 2005. De gepatenteerde technologie van Coyote waarschuwt weggebruikers in realtime over snelheidsbeperkingen, gevaren en verstoord verkeer (bijvoorbeeld vertragingen en ongelukken). Ze is beschikbaar op meerdere platforms: geconnecteerde toestellen, applicaties, ingebouwde systemen in auto's (samenwerking met Renault, PSA Peugeot-Citroën en Parrot) en interfaces speciaal ontwikkeld in het kader van publieke en private partnerships.

Coyote streeft naar meer verkeersveiligheid met nauwkeurige en betrouwbare waarschuwingen in realtime voor leden van het systeem en zijn verschillende partners, waaronder de Federale Politie. Coyote is actief in acht Europese landen: België, Luxemburg, Nederland, Frankrijk, Italië, Spanje, Duitsland en Polen. De Coyote-community telt 5,5 miljoen leden in Europa, waarvan 1,650 miljoen in België.

Coyote Systems Benelux
Avenue Franklin 5B