COYOTE VERTROUWT OP ZIJN GEMEENSCHAP OM SNELHEIDS- BEPERKINGEN BIJ TE WERKEN

COYOTE, de Europese leider in geconnecteerde rijhulpdiensten, kondigt de uitrol van de functie voor het bijwerken van snelheidslimieten door de community aan. Sinds 1 oktober kunnen de le- den van de Coyote Community tijdens hun reis wijzigingen doorgeven inzake snelheidslimieten, ongeacht het gebruikte medium. Dit is een nieuwe demonstratie van de bijdrage dat het Coyote rijhulpsysteem levert om technologie en mensen te laten samenkomen, om haar Community altijd de meest betrouwbare informatie te bieden.

DE MEEST BETROUWBARE INFORMATIE IN REAL TIME DANKZIJ TECHNOLOGIE EN MENSEN

De afgelopen maand zijn miljoenen automobilisten na een zonnige vakantie weer aan het werk gegaan, maar voordat ze hun gebruikelijke reizen hervatten, kunnen heel wat gebeurtenissen de reis verstoren. Of ze nu permanent of tijdelijk zijn, ze vereisen een aanpassing van de rijstijl van iedere chaufeur en kunnen soms een bron van angst voor hen betekenen. Een Coyote-onderzoek onthulde bijvoorbeeld dat een groot aantal Belgische automobilisten twijfels hebben over de snelheidslimieten op 30 of 50 km/u, die variëren naar gelang van wegen en regio’s. ​

“Historisch gezien, zijn al onze waarschuwingen, in het bijzonder verstoringen en snelheidsbeperkingen de pijlers van het Coyote Rijhulpsysteem. Dit zijn twee belangrijke stukjes informatie waarvoor onze klanten vertrouwen op onze service. Vele reacties van onze Community vertonen een oprechte bereidheid om deel te nemen aan de nauwkeurigheid en het updaten van deze informatie”, zegt Vincent Hébert, Managing Director van Coyote Systems Benelux.

Bezorgd om in overeenstemming te zijn met de Community en een ongeëvenaard niveau van be- trouwbaarheid te behouden in de verspreiding van real time verkeersinformatie, heeft het bedrijf een functie ontwikkeld waarmee bestuurders kunnen bijdragen aan de verrijking van de diensten. Voort- aan kan elk lid, op elk moment, een wijziging van de snelheidslimiet doorgeven en dit rechtstreeks vanaf de Coyote-ondersteuning (geconnecteerde toestellen en mobiele applicaties die compatibel zijn met Apple Carplay en Android Auto).

HOE WERKT HET ?

1. De klant geeft een update rechtstreeks vanaf zijn geconnecteerde smartphone of toestel aan door simpelweg op het snelheidslimietpaneel te klikken. Ter herinnering, Coyote is tot op heden de enige marktspeler die altijd, permanent en op een groot deel van het scherm, de real-time maximumsnel- heid, naast de snelheid van de bestuurder aangeeft. Door middel van de aangifteactie willen we de klantervaring zo eenvoudig mogelijk houden om de veiligheid van de chaufeur achter het stuur te garanderen. Met een eerste klik kunt u de snelheid kiezen die u wilt wijzigen en met een tweede kunt u aangeven of de wijziging permanent of tijdelijk is.
  2. De klant wordt geïnformeerd dat zijn wijziging werd opgeslaan door het algoritme.
  3. Coyote heeft een nieuw informatieverwerkingsmodel ontwikkeld om in real time wijzigingen afkomstig van de Community te analyseren. Vervolgens wordt rekening gehouden met verschil- lende criteria om de informatie te kwalificeren, zoals het aantal wijzigingen, gebruik, consistentie van rapportage afhankelijk van het type weg, evenals de gemiddelde snelheid van de Community op het betrefende segment die het mogelijk maken om een betrouwbaarheidsindex te bepalen.
  4. In het geval van bevestiging van de informatie door het algoritme, maar ook door een intern team bij Coyote, wordt de update vervolgens opnieuw verspreid in de Coyote-databases en dus naar de gehele Community. Met deze nieuwigheid bevestigt Coyote haar wens om haar leden steeds betrouwbaardere informatie te bieden. Het stelt het ook in staat om zijn belofte na te komen om chaufeurs overal in Europa veilig, met de juiste snelheid te laten rijden.
“Coyote staat bekend om de betrouwbaarheid van zijn informatie, dankzij de meest toegewijde gemeenschap, die tot wel 50 keer meer incidenten op de weg aangeven dan gebruikers van andere oplossingen. Deze nieuwe functie biedt ons de mogelijkheid om onze knowhow op het gebied van klantervaring en techno- logische innovaties te combineren, om een dienst aan te bieden die in lijn is met de verwachtingen van de gebruikers van onze oplossing”, voegt Vincent Hébert.

VOOR MEER INFORMATIE

Coyote persrelaties