Wallonië steeds veiliger: Coyote-leden mijden schoolzones

Coyote ontwikkelt eens te meer een bijkomende service voor meer verkeersveiligheid

Na de lancering van de vernieuwende veiligheidsprognoses, waarmee Coyote de1.632.000 leden van zijn community in België waarschuwt wanneer ze een gevaarlijke bocht naderen, lanceert de leider in rijhulpsystemen op vraag van de overheid nu een service waarmee schoolzones beschermd worden. Deze service, die reeds beschikbaar was in het Brussels Gewest, wordt binnenkort ook in Wallonië uitgerold.

Wanneer gebruikers van de Coyote-app of het Nav+ toestel files of verzadigde wegen naderen, worden ze automatisch omgeleid langs alternatieve, minder drukke routes.

De nieuwe service “veilige schoolzones” is gebaseerd op hetzelfde principe, dat erin bestaat om Coyote-gebruikers buiten de schoolvakanties, op weekdagen tussen 7u45 en 9u, en in de vooravond tussen 15u45 en 18u30, om te leiden langs routes die schoolzones vermijden. Zo zorgt “veilige schoolzones” voor een betere bescherming van ouders en kinderen in de schoolomgeving.

Vincent Hébert, algemeen directeur van Coyote Systems Benelux: “Zoals we hadden aangekondigd, blijft Coyote als rijhulpsysteem nieuwe functies of nieuwe diensten ontwikkelen die levens kunnen redden. De nieuwe functie “veilige schoolzones” toont nog maar eens aan dat verkeersveiligheid voor Coyote een prioriteit is.

De nieuwe functie is vanaf maandag 21 september 2020 actief in Wallonië.

Waals minister voor Verkeersveiligheid Valérie De Bue, toont zich tevreden: “Met dit initiatief worden de wegen in de schoolomgeving beter en veiliger benut. Dynamische verkeersleiding draagt in aanzienlijke mate bij tot meer verkeersveiligheid.”

Het Waals Agentschap voor Verkeersveiligheid (A.W.S.R.), dat meer veiligheid in de schoolomgeving hoog in het vaandel draagt, is opgetogen over dit nieuwe initiatief van Coyote, dat moet bijdragen tot veiligere schoolzones in Wallonië.