Coyote helpt politie bij handhaving verbod grens over te steken

Coyote stopt met de verspreiding van alle waarschuwingen van welke aard dan ook zodra een bestuurder dichter dan 15 kilometer bij de grens komt. In tegenstelling tot fake news dat de ronde doet, heeft Coyote nooit alternatieve routes voorgesteld om politiecontroles te vermijden, niet tijdens deze pandemie noch op enig ander moment.

De federale politie voert momenteel controles uit aan de grensposten om na te gaan of de wettelijke maatregelen in het kader van de COVID-19-pandemie wel worden nageleefd.

Bedoeling is personen te onderscheppen die het huisarrest niet naleven en zich om niet-essentiële redenen verplaatsen, waardoor ze de hele bevolking in gevaar brengen.

Coyote Systems Benelux draagt zijn steentje bij door alle waarschuwingen te annuleren in een gebied van 15 km rond de landsgrenzen.

Het bericht dat Coyote vanaf nu geen alternatieve routes meer voorstelt om de politiecontroles te vermijden, is volledig fout. Deze functie is immers nooit beschikbaar geweest in het community-systeem van Coyote. Dit is fake news dat momenteel de ronde doet.

Wij herinneren er ook aan dat Coyote Systems Benelux sinds woensdag een boodschap verspreidt om de leden van de community te vragen alle niet-essentiële verplaatsingen te vermijden. Info mobiliteit federale overheid= verplaatsingen beperkt. Respecteer deze instructies . Meer informatie hierover: https://coyote.prezly.com/coyote-ter-hulp-in-de-strijd-tegen-de-verspreiding-van-het-coronavirus

Tot slot werkt Coyote Systems Benelux sinds 2015 nauw samen met de federale politie. De politie heeft rechtstreeks toegang tot de Coyote-schermen om er veiligheidsinformatie op te verspreiden (manifestaties, versperde wegen, spookrijders, ...). Tot op heden werden al verschillende duizenden boodschappen verspreid.